fashion & lifestyle

MINIFERIE TIL JYLLAND DAG 1 & 2

Hey Babes!

Jeg er lige nu på en lille uges ferie til Jylland med min mor, papfar og papsøster. I morges vågnede vi i Skagen, hvor vi ankom til sent i går aftes, og hvor vi også skal tilbringe de sidste fem dage af vores tur.

Da vi tog afsted tidligt lørdag morgen, vendte vi først næsen mod Randers, hvor min papfars far og kone bor. Her spiste vi lækker frokost og tog derefter ud for at besøge Randers Regnskov, hvilket var en super sjov og spændende oplevelse. Vi spiste også lækker aftensmad og overnattede i Randers, og tog derefter videre mod Nordjylland søndag morgen.

Efter besøget i Randers gik turen til Klim Strand, hvor min mormor bor. På vejen derop besøgte vi b.la. den kirke og præstegård, hvor mine tiptipoldeforældre var provst og provstinde for lidt over 100 år siden. De ligger også begravet på kirkegården, så det var også spændende at se igen, da vi også fik en masse sjov historie med på vejen af den nuværende kirketjener.

Herefter kørte vi forbi Hvidsten Kro, hvor jeg også har været og spise frokost én enkelt gang før, men i denne omgang var vi bare lige inde og kigge og gå lidt rundt på grunden for også at se Marius Fiils mindesten.

Efter disse små stop på vejen, gik turen altså til Nordjylland for at besøge min mormor. Her var vi også ude og spise dejlig frokost, hvorefter vi kørte rundt i området, hvor både min mor og mormor er vokset op - her fik vi set en masse spændende steder som jeg aldrig har set før. Min mormor er kunstmaler, så det er altid sjovt at besøge hende og se hendes nyeste billeder. Til sidst fik vi gået en skøn aftentur ved Vesterhavet med min mormor og hendes kæmpe store hunde. Ved en 20-tiden kørte vi så imod Skagen, hvor vi skal være indtil på lørdag.