fashion & lifestyle

ODYSSEUS' CAVE

PLITVICE

Hey Babes!

Jeg har endnu ikke fået skrevet om Kroatien, som jo egentlig var min og Frederiks 'hoved destination' på vores road trip. Det er omkring en måned siden vi ankom til Kroatien efter nogle lækre dage i Italien (læs b.la. om Milano HER) - og vi oplevede simpelthen så meget på de 20 dages tid vi var afsted, at det er lidt svært at skulle huske alting i rækkefølge og detaljer, haha. Så jeg har egentlig bare samlet en masse af de lækreste billeder fra nogle af de smukkeste steder i dette indlæg, og så jeg vil prøve kort og godt at ridse vores uger i Kroatien op. Enjoy! :)

Den første uge i Kroatien tilbragte vi på øen Murter, der ligger i den nordvestlige del af landet, her boede vi på en campingplads, hvor Frederik har været mange år i træk med hans egen familie. Murter, og specielt den bugt, hvori vores campingsplads lå, var mit favorit ''stop'' på hele turen - her var for det første fortryllende smukt, vandet var det lækreste jeg nogensinde har oplevet, beliggenheden var super og menneskene var enormt søde og imødekommende. Det var også her, i en mindre by kaldet Tisno, at vi lejede en båd i en dags tid, og brugte den til at sejle rundt om Murter, og lægge anker forskellige steder for at bade og snorkle. Så lækkert!

Efter Murter besøgte vi en ø kaldet Mljet, der ligger noget længere sydpå - her var vi i to nætter. Mljet er en mega eksotisk ø, og jeg havde totalt Pirates of the Caribbean vibes, da vi ankom, haha. Det meste af øen er en stor nationalpark, men det fedeste vi oplevede der, var da vi tog turen ned til ''Odysseus' Cave''. Det er en grotte, der ligger ud til vandet som man kan svømme ind i, for så at kunne 'gå på land' derinde. Her var der også rig mulighed for at springe fra klipper, hvis man er til sådan noget, haha. Vandet var såå lækkert derude, så her brugte vi en god eftermiddag på at sole, bade og se grotten.

Efter Mjet kørte vi først til Makarska, hvor vi overnattede og dagen efter kørte vi videre til Zadar og fik set byen der. Vores sidste stop i Kroatien var nationalparken, Plitvice. Dette er, sammen med Murter, på listen over noget af det smukkeste natur jeg nogensinde har set med egne øjne - hvem havde troet at Europa kunne være eksotisk? Det var vildt at tænke på, at man egentlig ikke skal længere væk for at opleve så tropisk natur.

Egentlig er jeg bare generelt ''blown away'' over smukke Kroatien - og jeg er SÅ klar på at tage en tur mere i fremtiden!