fashion & lifestyle

ROAD TRIP DIARY - MILAN

OUTFIT DETAILS: TOP: ASOS // SKIRT: HERE // SANDALS: HERE // BAG: ZARA // SUNNIES: MIU MIU

Billede fra Fresco & Cimmino

Hey Babes!

Det første officielle stop på vores road trip var Milano - vi ankom hertil torsdag den 2. August efter en overnatning i Ulm i Tyskland. Hverken Frederik eller jeg havde set byen før, så vi var begge rimeligt excited, da vi nærmede os og første gang så skilte dertil efter at have kørt et par timer i smukke Schweiz. Vi overnattede på et mindre hotel ca. 3 kilometer fra centrum - det lå heldigvis blot ti minutters gang fra, hvad der nok svarer til Milanos hovedbanegård, og herfra kunne vi tage metroen direkte til centrum for 3 euro for os begge to. Hotellet i sig selv var super fint, med enormt venligt og hjælpsomt personale, fine værelser, gratis wifi og privat parkering, hvilket var vigtigt for os. Derudover var der også gratis morgenmad inkluderet, og alt i alt vil jeg mene, at det lå i den forholdsvis billige ende prismæssigt. Det eneste minus var nok den manglende aircondition, da der blev op til 36 grader i de dage vi var der;) Hotellets navn er Hotel Centrale og I kan finde det lige HER, hvis I skulle være interesserede i det.

Vi overnattede i Milano 2 nætter, og første aften gik vi faktisk bare hele vejen til og fra centrum, og fik på denne måde set en masse på vejen. Vi ankom til Piazza del Duomo - det er ligesom her det sker i Milano, haha. Det er den store plads, hvor du kan stå og beundre den fantastisk smukke katolske kirke, Duomo di Milano. Og lige ved siden af denne finder du Galleria Vittorio Emanuele II, hvilket er her alle de store modehuse holder til: Louis Vuitton, Prada, Gucci osv.. Det simpelthen den mest ekslusive følelse at slentre rundt derinde - især om aftenen, når der ikke er lige så stoppet med turister :P

En restaurant jeg klart vil anbefale at besøge er Maio Restaurant, der ligger på noget, der mest af alt minder mig om Illum Rooftop (der ligger vidst også en der, hehe). Men selvfølgelig bortset fra, at du her sidder og nyder dit lækre måltid mad eller drikker en Aperol lige ved siden af, og med udsigt over, den fantastiske kirke. Her spiste vi super lækker risotto første aften, og dagen efter, hvilket var vores sidste i Milano, sad vi heroppe og nød en drink - så lækkert sted! Find det HER. Derudover spiste vi også et meget hyggeligt sted, der hedder Fresco & Cimmino, hvilket også ligger lige ved kirken og gallaria.

Udover at spise og drikke fik vi også shoppet lidt - I did some damage in AP ;) - og så besøgte vi også Museo Storico Alfa Romeo, hvilket Frederik var vild med, og som også generelt kan anbefales, hvis man synes fede biler, fra helt gamle til splinternye, er spændende at gå rundt og nyde. Læs mere HER.

Jeg kunne helt klart godt tænke mig at besøge Milano igen - dog skulle det nok ikke være i sommermånederne, da jeg ikke er så meget til den hede, når man ikke er i nærheden af noget vand også, haha - jeg synes heller ikke helt man kan nyde en storby med shopping og smykker seværdigheder, når man bare sveder og er tørstig hele tiden. Men smukt var det! Og jeg er så glad for, at dette blev første stop for vores fantastiske tur!